• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62228
+
-

ورودی‌های شهر  بیستون سر و سامان می‌گیرد

شهردار بیستون به برخی اقدام‌ها برای ساماندهی بخش ورودی این شهر از سمت شهرستان صحنه اشاره کرد و گفت: روشن شدن برج و باروی تپه نادری به عنوان یک نماد زیبا در قسمت ورودی شهر در دستور کار قرار دارد. به گزارش ایرنا
«شورش فرامرزی» با بیان این‌که اعتباری به میزان ۶۰۰ میلیون تومان در سال گذشته برای ساماندهی ورودی بیستون از سمت صحنه تعلق گرفت، ادامه داد: ساماندهی مرحله دوم که نورپردازی تپه نادری را هم در بر می‌گیرد، حداقل به ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد که موجب نمایی زیبا در شب می‌شود. این موضوع در کمیته برنامه‌‌ریزی شهرستان بررسی می‌شود.

وی به تاکید استاندار کرمانشاه و فرماندار هرسین مبنی بر ساماندهی ورودی‌های شهر اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۲ پروژه در همین زمینه ساماندهی شد که می‌توان به ساماندهی شهر و انجام پاره‌ای مقدمات از سمت شرق به غرب و غرب به شرق اشاره کرد.فرامرزی ادامه داد: در سال گذشته از یک میلیارد تومان اعتبار، ۳۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات متوازن برای این ۲ محور اخذ شده، مقدمات ساماندهی انجام شده و فرماندار هرسین قول مساعد داده که ادامه پروژه و اعتبارات آن را پیگیری کند.

شهردار بیستون با بیان این‌که ساماندهی ورودی بیستون از سمت سنقر نیز در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: این امر نیز در کمیته برنامه‌‌ریزی شهرستان ردیف اعتباری خواهد گرفت. وی با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال جاری افزود: اگر وضعیت بودجه‌ای استان به گونه‌ای باشد که از محل بازسازی سیل اعتباری بگیریم، دیوار حائلی به عنوان سیل بند در حاشیه رودخانه دینورآب و رودخانه گاماسیاب احداث خواهیم کرد. 

تپه نادری در محوطه تاریخی و فرهنگی بیستون واقع شده و این اثر در ۱۹ اسفند ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۴۸۸۸ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. بیستون با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و تاکنون بیش از ۳۰ اثر تاریخی در این شهر کشف شده که کتیبه جهانی داریوش هخامنشی مهم‌ترین آن است.

این خبر را به اشتراک بگذارید